Vad är en chef värd.

Kylskåpstillverkaren Dometic har tvingats varsla hundratals anställda och hotas av konkurs. DN Ekonomi har tagit del av dokument som visar att Dometics toppchefer kräver ett guldkantat avtal med bonus och aktier värt uppskattningsvis 800 miljoner kronor för att stanna kvar och försöka rädda det konkurshotade bolaget. Artikellänk

I dagen DN (24 sept) ekonomidelen fins en artikel om fem toppchefer på ett företag som i ett avtal kräver cirka 800 miljoner för att få företaget på  fötter. Hur kan man vara så självgod att man begär en så stor summa pengar när de samtidigt avskedar arbetare i företaget. I mina ögon är företagsnamnet i värt att nämna i min blogg.
Min mening är att ge chefer foten och anställa nya.
Världen är konstig där några få chefer kan begära mycket och arbetaren knappt kan handla mat de skall äta.
Det behövs någon form av ny etik för företagsledare, som bör fundera på att utan arbetare kommer de inte få någon lön, eftersom företaget inte säljer några varor.



Kommentarer
Postat av: Håkan

Jag tycker att dom borde arresteras och föras inför domstol anklagade för utpressning.

Eftersom ingen av de försöker motsäga uttalandet och alla accepterar det som sanning så har dom genom sin tystnad erkänt och bör därför dömas.



800 milles utpressning borde väl ge minst 20 år i ryskt fängelse?

Goodbye and Good Riddance!

2009-08-29 @ 20:06:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback